piątek, 10 listopada 2017

"Księżna Diana. Miłość, zdrada, samotność." - Iwona Kienzler || RECENZJA




Tytuł: Księżna Diana. Miłość, zdrada, samotność.
Autor: Iwona Kienzler
Wydawnictwo: Bellona
Data wydania: 4 września 2017
Liczba stron: 300


     Tej osoby nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Nie znam nikogo, kto nie kojarzyłby chociażby jej imienia. Podejrzewam, że wszyscy wiedzą kim była Księżna Diana, podobnie jak każdy wie, jak ma na imię królowa Anglii. Przyznam szczerze, że byłam bardzo ciekawa tej książki. Szybko zabrałam się za jej lekturę, a rezultaty z tego spotkania pragnę Wam właśnie przedstawić.


     Kiedy oświadczał się jej brytyjski następca tronu, zrobił to w ogrodzie swojej wieloletniej kochanki. Czuję się jak owca prowadzona na rzeź i wiem, że nic nie mogę zrobić. To wesele to najgorszy dzień w moim życiu. Gdybym to ja mogła decydować – chciałabym, żeby zabrał swoją kobietę i zniknął z mojego życia – zwierzała się jeszcze przed ślubem, na który czekał cały świat. Stała się prawdziwą inspiracją i natchnieniem dla setek milionów ludzi, ale w życiu prywatnym przez kolejnych piętnaście lat żyła w cieniu innej kobiety, którą w poczuciu rozpaczliwej bezradności nazwała rottweilerem. Jej tragiczna, tajemnicza śmierć, kiedy w końcu odnalazła miłość u boku innego mężczyzny, do dziś budzi olbrzymie kontrowersje. Zazdroszcząc Dianie przepychu królewskiego dworu, warto pamiętać jak bardzo trudno o szczęście w blasku fleszy. Ta pasjonująca biografia, pierwsza pisana z polskiej perspektywy, to swoisty hołd złożony tej wspaniałej kobiecie. Pozostanie w sercach i naszej pamięci na zawsze. [opis wydawcy]

     Zawsze mam obawy sięgając po książki, będące autobiografią jakiejś osoby. Nie ważne, czy wiedzę na jej temat mam sporą, czy raczej znikomą. Tutaj raczej obawiam się tego, jakim będzie napisana językiem, co ciekawego autor postanowi w niej zawrzeć, jak będzie wyglądała szata graficzna i inne detale. Mimo wszystko kiedy ujrzałam tę pozłacaną okładkę, wiedziałam, że chcę ją poznać. Więc długo się nie zastanawiałam i zamówiłam.

      Słyszałam już wiele dobrego na temat pióra Iwony Kienzler i każdemu, kto to pisał przyznaję szczerą rację. Choćby dla poznania książki, którą czyta się szybko, lekko i przyjemnie, warto sięgnąć po tę pozycję. Często trafiałam na biografie, które czytało mi się jak notki encyklopedyczne, które mnie strasznie nudziły. Naprawdę bywało kiepsko. Tutaj jednak z wielkim zainteresowaniem przerzucałam kolejne strony, by spędzić u boku Księżnej Diany jej krótkie życie.

     Nie chcę oceniać Diany, jako osoby, bo nie o to tutaj chodzi. Mogę ocenić tylko i wyłącznie książkę, a ta naprawdę mi się spodobała. Jak już wspomniałam, bardzo przyjemnie się ją czytało pod względem językowym. Poznajemy obraz Diany od jej najmłodszych lat, choć autorka skupia się głównie na jej miłosnych perypetiach. W tej książce dostałam to, czego od niej oczekiwałam. Jest ona idealnym wprowadzeniem do zagłębienia się w biografię księżnej Diany.

     Są takie biografie, po które chce się sięgać i z przyjemnością się w nie wczytuje. Księżna Diana. Miłość, zdrada, samotność. z całą pewnością jest jedną z nich. To idealne wprowadzenie w biografię Diany, która intrygowała cały świat. Świetnie napisana i pięknie wydana. Polecam!



KLIKNIJ I ZOBACZ ILE PIÓR PRZYZNAJĘ TEJ KSIĄŻCE











     

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drodzy Czytelnicy!
Jest mi niezmiernie miło, że trafiliście na mojego bloga. Będzie mi jeszcze milej jeśli pozostawicie po sobie ślad w postaci komentarza. Dzięki temu wiem, co Wam się podoba i jaka jest Wasza opinia na dany temat. Pozostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę!
Pozdrawiam,
Daria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...