poniedziałek, 12 grudnia 2016

"Poradnik dla smoków. Żywienie i wychowywanie ludzi" - Laurence Yep, Joanne Ryder [recenzja]




Tytuł: Poradnik dla smoków. Żywienie i wychowywanie ludzi
Tytuł oryginału: A Dragon's Guide to the Care and Feeding of Humans
Autor: Laurence Yep, Joanne Ryder
Tłumaczenie: Agnieszka Pohl
Wydawnictwo: IUVI
Data wydania: 26 października 2016
Liczba stron: 208


     Gdybym dostałam w ręce książkę pod tytułem Jak wytresować smoka, nie zdziwiłabym się. W końcu nawet taką bajkę oglądałam, która nawiasem mówiąc, bardzo mi się podobała. W świecie fantastyki jednak tresura smoków nie jest niczym nowoczesnym. Chociażby w Harrym Potterze czy Hobbicie spotykamy się z tymi niezwykłymi stworzeniami. Tym razem jednak autorki dostarczyły nam czegoś zdecydowanie odmiennego...

     Panna Drake, uparty i zrzędliwy smok - czy tego chce, czy nie ma nowego pupila: nad wiek wygadaną Winnie. Dziwna sprawa: dziesięciolatka myśli, że to panna Drake jest jej zwierzątkiem! Co za niedorzeczny pomysł! Smoczyca ma przed sobą trudne zadanie: wychować tę pyskatą osóbkę na idealną towarzyszkę.  O ile w ogóle jest to możliwe... Panna Drake otwiera przed Winnie tajemną i fantastyczną stronę San Francisco. Dziewczynka dostaje w prezencie szkicownik i rysuje w nim czarodziejskie stworzenia. Problem zaczyna się, kiedy jej szkicelungi ożywają, uciekają i swobodnie biegają po ulicach...

      Daję słowo, że nie wiem co skłoniło mnie do sięgnięcia po tę książkę. Chyba jedynie fakt, że jest to literatura dziecięca. No ja i smoki? Elementy fantastyki? I do tego wszystkiego poradnik? Muszę się przyznać - bardzo dobrze, że się na nią zdecydowałam! To kolejna książka o wspaniałej przyjaźni, dzięki której przezwyciężyć można naprawdę wiele. Wiele razy szczerze się uśmiechnęłam, bowiem Panna Drake i Winnie, to naprawdę intrygujący duet.

     Narracja prowadzona jest oczami Panny Drake. W końcu to jej zadaniem jest wychowanie psotnej dziewczynki. Naprawdę ciekawie robi się w momencie, kiedy Winnie, niczym za sprawą zaczarowanego ołówka rysuje i ożywia tajemnicze stworzenia. Ta książka jest intrygującym odwróceniem ról. Zazwyczaj smoki groźne, ziejące ogniem, dziś wcielają się w rolę treserów. Pannie Drake jedynie cierpliwość może pomóc w przeprawach z młodą Winnie. Może jeszcze... cierpliwość! 

      Książka jest lekką i przyjemną historią skierowaną do najmłodszych czytelników. Za sprawą większej czcionki czytanie stanie się już tylko przyjemnością. Chociaż akcja rozkręca się powoli, to z każdą kolejną stroną magii jest coraz więcej. Choć autorki skupiają się głównie na relacjach, jakie powstają pomiędzy Winnie i Panną Drake, to nie zabraknie tu fantastycznego klimatu i magicznego tła. Poradnik dla smoków jest idealną lekturą dla dzieci. Ma w sobie mnóstwo magii, opowieść o wielkiej przyjaźni, niesamowite stworzenia i mądry przekaz. Choć przed przystąpieniem do lektury miałam spore obawy, teraz już wiem, że były one bezpodstawne.

      Poradnik dla smoków. Żywienie i wychowywanie ludzi to ciepła, lekka i przyjemna powieść dla dzieci. Opowiada o wielkiej przyjaźni, która swą próbę będzie mieć w chwilach grozy. Oprócz intrygujących relacji pomiędzy głównymi bohaterkami, nie zabraknie tu fantastycznego klimatu i magicznego tła. Dodatkowo większa czcionka ułatwia czytanie naszym pociechom! Ja jestem zdecydowanie na tak, polecam.




Za egzemplarz recenzencki serdecznie dziękuję wydawnictwu IUVI


5 komentarzy:

  1. To książka zdecydowanie skierowana do mojego brata. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o tej książce, ale polecę młodszym kuzynom :)

    Pozdrawiam! ♥
    Świat oczami dwóch pokoleń

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam... na liście "dorwać koniecznie" ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Smokiem nie jestem i poradników nie czytam. :) A tak całkiem serio, to książka mogłaby przypaść mi do gustu, nie jestem jednak przekonana, czy moja córka byłaby zadowolona z takiej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tej książce i mam na nią chrapkę, na smoki też ;)

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Jest mi niezmiernie miło, że trafiliście na mojego bloga. Będzie mi jeszcze milej jeśli pozostawicie po sobie ślad w postaci komentarza. Dzięki temu wiem, co Wam się podoba i jaka jest Wasza opinia na dany temat. Pozostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę!
Pozdrawiam,
Daria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...