piątek, 27 października 2017

"Maja i Minizaury. tom 1 Odnaleziony świat" - Kajetan Wykurz




Tytuł: Maja i Minizaury. Odnaleziony świat
Seria: Maja i Minizaury (tom 1)
Autor: Kajetan Wykurz
Rysunki: Kajetan Wykurz
Wydawnictwo: Egmont
Data wydania: 15 września 2017
Liczba stron: 48


     Nigdy, ale to nigdy nie sięgałam po komiksy. Nie rozumiałam ich fenomenu. Miałam zawsze wrażenie, że to przede wszystkim ilustracje z małą ilością tekstu, a ja wolałam klasyczne książki. W końcu jednak nadszedł dzień, w którym córeczka wskazała paluszkiem na powyższą okładkę, mówiąc słodko "mamusia plosie zaur". Czego jak czego, ale książki dziecku nie odmówię. Tak więc zamówiłam. Co z tego wyszło?


     A no wyszły dinozaury! Albo raczej Minizaury. Do naszej planety zbliżył się statek kosmiczny, na pokładzie którego były właśnie te stworzenia. Okazało się bowiem, że przed wyginięciem część
dinozaurów się ewakuowała i dziś postanowiły wrócić na Ziemię. Nagle jednak okazało się, że wszystko stało się zdumiewająco wielkie! Ale nie, chwila! To te wielkie stworzenie w przestworzach kosmicznych zrobiły się maleńkie! Jak sobie z tym poradzić i co zrobić, kiedy ich dawną planetą zaczęły władać potwory? Na pomoc ruszy nie kto inny, jak pewna sympatyczna i rezolutna dziewczynka. Czy wyprawa się powiedzie i wszyscy będą zadowoleni? Jakie przeszkody czekają na naszych bohaterów?

     Byłam pewna, że ta opinia będzie średnio pozytywna. W dalszym ciągu z góry zakładałam, że nie spodoba mi się wykonanie tego komiksu, ponieważ od zawsze tak uważałam. Okazuje się, że człowiek uczy się całe życie, a dzięki dwuletniej dziewczynce dowiedziałam się, że mogę przeżyć równie ciekawą przygodę, jak z klasyczną dziecięcą książeczką. Podejrzewam, że za ambitniejsze komiksy łapać się jednak dalej nie będę, niemniej jednak ten w mojej, jak i córki ocenie, wypadł naprawdę dobrze! Dlaczego?

     Odnaleziony świat to pierwszy tom ze świetnie zapowiadającej się serii i przyznam szczerze - mam nadzieję, że będzie on dość obszerny, a autor nie zakończy na dwóch lub trzech publikacjach. W pierwszej części czytelnicy zostają dość powierzchownie zaznajomieni z bohaterami oraz całą sytuacją, jaka ich spotkała. Kajetan Wykurz zostawił sobie spore pole do manewru i mam nadzieję, że dobrze je wykorzysta. Świetna historia w przypadku komiksu jest dopiero połową sukcesu, gdyż na pozostałą część z całą pewnością składają się rysunki. Tutaj autor moim zdaniem również wspaniale sobie poradził i sprostał oczekiwaniom zarówno moim, jak znacznie młodszym czytelnikom, do których skierowana jest ta publikacja. Piękne żywe kolory dodają jej z całą pewnością uroku, a młodzi odbiorcy będą zachwyceni. Moja córeczka już jest, chociaż w pełni z komiksu będzie pewnie korzystać dopiero za jakiś czas.

     Maja i Minizaury. Odnaleziony świat to wspaniała historia opleciona niesamowitymi i barwnymi rysunkami, które z całą pewnością przyciągają wzrok nie tylko najmłodszych czytelników, ale i tych starszych. Choć dotyczy głównie dinozaurów, którymi zazwyczaj fascynują się chłopcy, to dzięki postaci Mai równie chętnie mogą sięgać po nią dziewczynki. Osobiście polecam!



KLIKNIJ I ZOBACZ ILE PIÓR PRZYZNAJĘ TEJ KSIĄŻCE






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drodzy Czytelnicy!
Jest mi niezmiernie miło, że trafiliście na mojego bloga. Będzie mi jeszcze milej jeśli pozostawicie po sobie ślad w postaci komentarza. Dzięki temu wiem, co Wam się podoba i jaka jest Wasza opinia na dany temat. Pozostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę!
Pozdrawiam,
Daria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...