wtorek, 31 maja 2016

Kolorowanka antystresowa dla dorosłych i nie tylko - najwspanialsze miejsca świata

Twoja niezwykła podróż. 100 najpiękniejszych miejsc na świecie


Z tysiąca najbardziej interesujących kierunków podróżniczych wybraliśmy pięćset, a następnie poddaliśmy je głosowaniu wśród ekspertów Lonely Planet. W ten sposób uzyskaliśmy ostateczny ranking. Pełną listę umieściliśmy tutaj: lonelyplanet.com/ultimate-travel. [materiały wydawnicze].





Miałam już do czynienia z kilkoma kolorowankami dla dorosłych. Zazwyczaj były to wymyślne wzory. Tym razem w moje ręce trafiła kolorowanka z najwspanialszymi miejscami świata. Dzięki niej udałam się w niesamowitą podróż. Od Wielkiego Kanionu po Alhambrę, od Wielkiej Rafy Koralowej po Akropolis, przez Wielki Mur Chiński, Tadż Mahal, Sagradę Familię, Wyspy Galapagos, Dolinę Królów, Park Narodowy Yosemite i jeszcze więcej... Zawsze marzyłam, aby udać się na Plac Czerwony, czy pod Wieżę Eiffla. Dzięki tej książce, można więcej, niż tylko zobaczyć te fantastyczne miejsca. Możemy choć na chwilę oddać się fantazji i zabawić się w Boba Budowniczego, tworząc te miejsca na nowo, według własnych upodobań.



Kto powiedział, że świat musi wyglądać, tak jak wygląda? To, co fascynuje mnie w dzieciach, to ich postrzeganie świata. Dorośli starają się być perfekcjonistami, zapominając o drzemiącej w nich duszy dziecka. Osobiście uwielbiam zamknąć na chwilę oczy i wrócić do tych pięknych, beztroskich chwil. Kocham przenosić wspomnienia na papier, w tym również na kolorowanki. No bo, dlaczego Wieża Eiffla nie mogłaby być różowa, Katedra Santa Maria del Fiore fioletowa, jezioro Bajkał złote, a Panteon w zielone kropki? To właśnie w tym wszystkim jest najpiękniejsze. Nadajemy wspaniałym, znanym miejscom nową twarz.




Siedząc raz w parku na ławce i czytając książkę, do moich uszu zaczęły docierać poszczególne słowa z rozmowy, jaką odbywały między sobą dwie młode dziewczyny. Rozmowa dotyczyła akurat antystresowych kolorowanek dla dorosłych. Padło wiele pytań, które również może wielu z Was sobie zadaje. Na czym to wszystko polega? Na otworzeniu książeczki i oddaniu się własnej wyobraźni. Czy muszę trzymać się jakichś specjalnych wzorów lub wytycznych? Oczywiście nie! Czy potrzebuję specjalne kredki i gdzie je dostanę? Wiadomo, że są kredki gorsze i lepsze. Osobiście używam kredek bambino i crikko, które w zupełności mi wystarczają. Mam jeszcze kolorowe cienkopisy, które rewelacyjnie sprawdzają się przy bardzo drobniutkich elementach. Polecam! Czy używa się tylko kredek? Jak już wspomniałam, używam również cienkopisów, ale... To nasza kolorowanka, nasza książeczka i to co z nią zrobimy, to tylko i wyłącznie nasza decyzja. Chcemy kolorować kredkami lub cienkopisami? Proszę bardzo! Może pastele lub farby? Jeśli tylko potraficie, to jak najbardziej! A co powiecie na wycinanki, przyklejanie bibułkowych kuleczek, cekinów, koralików, materiałów lub ozdabianie brokatami? Droga wolna!  Jak dużo czasu trzeba poświęcić na kolorowanie? Można minutkę, a można i cały dzień. To zależy od tego, jakim czasem gospodarujemy. Ja takiego czasu mam niewiele. Właściwie to go nie mam. Jednak z wielką przyjemnością

łapię za swoje kolorowanki, żeby chociaż pomalować kilka elementów. Po troszkę nawet przy braku czasu, można stworzyć bardzo przyjemne, cieszące oko obrazki. 
Czy takie kolorowanki faktycznie sprawdzają się jako trening antystresowy? To właściwie zależy od tego jacy jesteśmy, jaki mamy nastrój. Są dni, kiedy mogę malować najdrobniejsze elementy i faktycznie w ten sposób się uspokajam. Relaksuję się i jestem z tego powodu bardzo zadowolona. Są jednak również takie dni, kiedy nic mi nie pasuje, nie mogę zdecydować się, czy użyć kredki niebieskiej, czy może czerwonej. W takich momentach po prostu radzę odłożyć kolorowankę i sięgnąć po nią innym razem. Tak samo jest z książkami. Jeśli totalnie nie mamy ochoty czytać, to nic nam nie podpasuje ;)
Czy sobie poradzę? Kolorowanie ma nam sprawiać radość i przyjemność. Nie można tego robić z przymusu lub dlatego, że koleżanka też koloruje. Warto jednak spróbować. Proponuję przygotować sobie smaczny napój, jakieś orzeszki lub ciasteczka do pochrupania, kredki i do dzieła! Doskonała zabawa gwarantowana. Kolorowanka rewelacyjnie sprawdza się również, na wspólne spędzanie czasu. Przyjemne i leniwe niedzielne popołudnia, wieczory spędzone z dziećmi z kolorowankami, zamiast komputera lub telewizji. Wspólna zabawa jest najważniejsza ;) Choć moja Lena ma dopiero 7,5 miesiąca, to już dziś wybierała mi kredki, do pomalowania smoka. Rezultaty poniżej!


Twoja niezwykła podróż to zdecydowanie jednak z najciekawszych kolorowanek, jakie udało mi się zdobyć. Wiem, że przede mną długie wieczory z kredką w ręce, jednak mam świadomość, że spędzę je niezwykle przyjemnie. Odbędę wspaniałą podróż dookoła świata, nadając mu barwy, jakie tylko mi się zamarzą. 



Macie już swoje kolorowanki? Próbowaliście swoich sił? Jak Wam się podobało? Używacie tylko kredek, czy również stosujecie inne techniki? Podzielcie się swoimi doświadczeniami! :)

Widzieliście już moją pierwszą kolorowankę - trening antystresowy



Za egzemplarz fantastycznej kolorowanki serdecznie dziękuję Wydawnictwu SQN


26 komentarzy:

  1. Świetne są te kolorowanki :) już tak długo się zbieram do kupienia i jeszcze tego nie zrobiłam ;P
    nominowałam Cię do LBA :)
    http://reading-mylove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A polecam! Ja mam kilka. Każda inna i każda niezwykła ;)
      Dziękuję, na pewno zajrzę a jak tylko bedę mieć chwilkę, to z chęcią odpowiem! ;)

      Usuń
  2. Wzory i pomysły bardzo mi się podobają, ale sama idea tych kolorowanek dla dorosłych nie do końca mnie przekonuje, czasami, kiedy zbiorę się w sobie, wolę sama coś narysować albo przynajmniej popróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to możesz tworzyć dla mnie kolorowanki! ;) Ja jestem raczej beztalenciem, jeśli chodzi o rysowanie, ale pokolorować lubię ;)

      Usuń
  3. Potwierdzam, kolorowanki to fantastyczna zabawa! Problemem jest tylko to, że potrafią pochłonąć mnie na naprawdę dłuuugi czas ;)
    A czy w tej o "100 najpiękniejszych miejscach na świecie" jest coś z Polski? Przecież też mamy tyle pięknych miejsc...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie zapomniałam o tym wspomnieć. Jedyny minus jaki znalazłam, to że wśród tych wspaniałych miejsc nie znalazło się nic z Polski, jak chociażby malownicze Mazury czy piękne góry

      Usuń
    2. Trzeba poszukać kogoś kto potrafi rysować i zrobimy własną wersję! :D

      Usuń
    3. Ruda recenzuje się oferowała ;)
      P.S zmieniłaś zdjęcie! ;)

      Usuń
    4. A tak jakoś mi się znudziło to stare - jak zrobię nowe to będę znowu ja. Na razie jest Morgan :)

      To proponuję głosowanie na najpiękniejsze miejsca w Polsce i robimy własną kolorowankę :D

      Usuń
  4. Jej, jest w niej co kolorować. Super.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolorować bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciągle noszę się z zamiarem zamówienia sobie kolorowanek... Muszę w końcu to zrobić :) Zachęciłaś mnie do tego jeszcze bardziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana to rewelacyjna przygoda i znakomity relaks! Serdecznie Ci polecam ;)

      Usuń
  7. Ciągle noszę się z zamiarem zamówienia sobie kolorowanek... Muszę w końcu to zrobić :) Zachęciłaś mnie do tego jeszcze bardziej.

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. To prawda. Jest naprawdę godna uwagi i poświęcenia odrobiny czasu ;)

      Usuń
  9. Chętnie odbyłabym podróż przez tę kolorowankę ;) Piękna ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A i Francja jest od której możesz zacząć! ;)

      Usuń
  10. Ostatnio dostałam kolorowankę ze zwierzątkami od koleżanki i niedługo mam zamiar do niej usiąść. Sesja coraz bliżej, więc przyda się bardzo :) Śmiejemy się ze współlokatorką, że jak będę nieznośna, to powie mi ''Iza, nie jesteś sobą, idź pokoloruj'' :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha! Mam nadzieję, że miło spędzasz czas przy swojej kolorowance ;)

      Usuń
  11. Ooo bardzo fajny temat na kolorowanki. Mozna powiedzieć, że mają walor edukacyjny. Punkt dla pomysłodawcy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Cóż takie recenzje to dla Ciebie pewnie sama przyjemność. Fajnie jakby takie kolorowanki na koniec dnia rozdawali w każdym zakładzie pracy;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, sama przyjemność. Choć czasami ciężko odpędzić się od córeczki, która ma ochotę zjeść mi kredki ;)

      Usuń

Drodzy Czytelnicy!
Jest mi niezmiernie miło, że trafiliście na mojego bloga. Będzie mi jeszcze milej jeśli pozostawicie po sobie ślad w postaci komentarza. Dzięki temu wiem, co Wam się podoba i jaka jest Wasza opinia na dany temat. Pozostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę!
Pozdrawiam,
Daria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...