środa, 25 stycznia 2017

"Basia i przyjaciele. Anielka" - Zofia Stanecka, Marianna Oklejak [recenzja]




Tytuł: Basia i przyjaciele. Anielka
Seria: Basia i przyjaciele
Autor: Zofia Stanecka, Marianna Oklejak
Wydawnictwo: Egmont
Data wydania: 16 maja 2016
Liczba stron: 24


      Lubię sięgać po różne dziecięce książeczki i rozpoczynać nowe serie, które bardzo często zaczynamy z córeczką kompletować. Kiedy zobaczyłam serię o Basi, pomyślałam, że może być to coś idealnego dla dziewczynki. Wtedy okazało się, że czytałyśmy już W kraju polan autorstwa Zofii Staneckiej, a wspomniana książeczka bardzo nam się spodobała. Czy i tym razem byłyśmy równie zadowolone?

      Poszperałam trochę w internecie i trafiłam na informację, że seria Basia i przyjaciele jest kontynuacją wcześniejszych książeczek o małej Basi z cyklu Już czytam. Choć tamtych historii jeszcze nie poznałam, to cieszę się, że autorka postanowiła kontynuować opowieści dla starszych dziewczynek. W końcu Basia, jak każde dziecko dorasta, również w książeczkach. Czasami ulubione serie nagle się kończą, bo mali bohaterowie nie są już wcale tacy mali. Tu autorka naprawdę pozytywnie mnie zaskoczyła.

      Po przeczytaniu książeczki śmiało mogę stwierdzić, że porusza ona już ważniejsze tematy, z którymi spotykają się dzieci w dzisiejszym świecie. Rozłąka z rodzicami, tęsknota, odnalezienie się w społeczeństwie, pomoc rodzicom i troska o dzieci. Oczywiście wszystko napisane dziecięcym, prostym i łatwym w odbiorze językiem.

      Seria książeczek Basia i przyjaciele skupia się na osobach wokół uprzednio głównej bohaterki. W dzisiejszej książeczce taką osóbką jest Anielka, przyjaciółka małej Basi. Z kolei Basia pojawia się w niej pod sam koniec. Zofia Stanecka stworzyła ładną, ciepłą i mądrą historię, która z całą pewnością spodoba się niejednej dziewczynce, ale i wielu chłopcom. Nie chodzi tu bowiem o dziewczynki bawiące się lalkami. Anielka jest bardzo smutna wyczekując na przybycie taty, za którym bardzo tęskni. W końcu mama zajmuje jej czas, a na koniec z pomocą przychodzi również Basia. Opowieść pokazuje, jak ważne jest wsparcie rodziny i przyjaciół, na których zawsze powinniśmy móc liczyć. Kto nas lepiej zrozumie niż własna matka i najlepsza przyjaciółka?

      Książeczka wypełniona jest bardzo ładnymi, stonowanymi ilustracjami wykonanymi przez Mariannę Oklejak. Już najmłodsze dzieci zwrócą uwagę na ciekawe obrazki (moja córeczka pokazuje paluszkiem gdzie jest dziewczynka i różne przedmioty znajdujące się na ilustracjach). Warto poświęcić odrobinę czasu i po skończonej lekturze porozmawiać z dzieckiem o tym, co przeczytało. Czy rozumie o co chodziło w treści. Z jednej strony w ten sposób nasze pociechy się uczą, nawiązują bliższe więzi z rodzicami, a do tego bawią się i spędzają miło czas.

      Basia i przyjaciele. Anielka to ciekawa, ładna i ujmująca opowieść o dwóch przyjaciółkach, które zawsze sobie pomagają. To książeczka o matczynej miłości i tęsknocie za drugim rodzicem. Choć porusza trudny temat, to napisana jest lekko i w bardzo przystępny sposób dla najmłodszych czytelników. Zdecydowanie polecam!





Za egzemplarz recenzencki serdecznie dziękuję wydawnictwu Egmont

1 komentarz:

  1. Dużo o tej serii opowiadała mi przyjaciółka, ja z kolei bratowej, która zakupiła i... jest bardzo zadowolona. Myślę, że w Basi naprawdę coś jest. ;)

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Jest mi niezmiernie miło, że trafiliście na mojego bloga. Będzie mi jeszcze milej jeśli pozostawicie po sobie ślad w postaci komentarza. Dzięki temu wiem, co Wam się podoba i jaka jest Wasza opinia na dany temat. Pozostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę!
Pozdrawiam,
Daria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...