niedziela, 24 kwietnia 2016

Liebster Blog Award #1

Witajcie!


Dzisiaj przychodzę do Was z zupełnie innym postem, niż wszystkie do tej pory. Zostałam nominowana do Liebster Blog Award przez Gealach Art, za co serdecznie dziękuję. Otrzymałam od niej listę pytań, na które chciałaby, żebym odpowiedziała. Postanowiłam je troszkę urozmaicić, ponieważ jest to blog stricte książkowy. Do każdego pytania dopiszę jeszcze tytuł książki, który kojarzy mi się z danym pytaniem, sytuacją, osobami. Zaczynam!

1. Miałaś trudne dzieciństwo?

Zdecydowanie nie. Mam wspaniałe wspomnienia z okresu dzieciństwa. Mam również nadzieję, że moja córeczka będzie mogła kiedyś w podobny sposób odpowiedzieć na takie pytanie. W swoim dzieciństwie nie zmieniłabym niczego. Każde wydarzenie, każda sytuacja czy spotkana osoba w pewien sposób wpłynęła na to, jaka jestem dzisiaj.
Książka, która najbardziej kojarzy mi się z dzieciństwem to "Mała Księżniczka" oraz piękne bajki Disney'a.

2. Jak często jesteś smutna?

Staram się nie myśleć o tym, co wywołuje we mnie smutek. Uczucia matki bardzo szybko wyłapują dzieci i niestety odbija się to na ich samopoczuciu, dlatego staram się w miarę możliwości być pogodną osobą.
Ze smutkiem kojarzy mi się książka "Zanim się pojawiłeś" - Jojo Moyes. Wylałam nad nią masę łez. Jest to jedna z najbardziej poruszających książek, jakie udało mi się przeczytać. Ta powieść sprawia, że w domu zaczyna brakować chusteczek, a pamięć o historii w niej opisanej jest wciąż żywa.

3. Jak spędziłaś dziś dzień?

Ten dzień właściwie nie różnił się zbytnio od wielu poprzednich i zapewne wiele takich dni jeszcze przede mną. Zjadłyśmy z Lenką śniadanie, troszkę się pogimnastykowałyśmy i poszłyśmy na spacer. Ona jak zwykle słodko drzemała, a ja otoczona ulubioną wersją ciszy, czytałam "Gen Atlantydzki", którego recenzja niebawem ukarze się na blogu. Jak w każdą niedzielę, był pyszny obiad i dzień pełen zabaw i śmiechu.

4. Zamknij oczy i wyobraź sobie, że masz w dłoni jakiś przedmiot. Co to jest?

Szczęśliwą monetę, którą kiedyś podarowała mi pewna sympatyczna osoba. Miałam ją przy sobie na maturach, wszystkich studenckich egzaminach i w każdej ważniejszej dla mnie chwili. Coś w niej jest, co sprawia, że mam większą wiarę w samą siebie. Może przez wspomniane "szczęście" najbardziej pasuje mi tutaj książka "Kilka godzin do szczęścia".

5. Czy istnieje symbol, zwierzę lub jakaś rzecz, cokolwiek z czym byś się usposabiał? Co byłoby takim Twoim znakiem?

Pierwsze co przychodzi mi na myśl, to pantera. To wspaniałe kocisko z natury jest osobnikiem żyjącym w samotności, ale kiedy się do kogoś przywiąże, to jest w stanie poświęcić własne życie w obronie tej osoby. Dodatkowo, kiedy trzeba potrafi pokazać ostre pazurki.
Książka, w której spotykamy panterę,to "Czarne wzgórza" - Nory Roberts.

6. Miałaś kiedykolwiek styczność z czymś, co wydawało Ci się zjawiskiem nadprzyrodzonym?

Tak. Spotkałam kogoś, kto był moim hmm... nazwijmy tą osobę Aniołem. Nie będzie zaskoczeniem to, że książka, która kojarzy mi się z tą osobą to "Angelologia" - Danielle Trussoni.

7. O czym piszesz lub chciałabyś napisać książkę?

Nie piszę, chociaż od zawsze było to moim skrytym marzeniem. Mam kilka pomysłów z własnego życia, tylko warsztatu mi brak. Z tym pytaniem kojarzy mi się ogólnie twórczość Nicholasa Sparksa. Muszę nad tym pomyśleć.

8. Jak znosisz stres?

Kiedy się stresuję, serce chce mi wyskoczyć i myśli pracują na najwyższych obrotach, ale to wszystko. Raczej robię się małomówna i staję się obserwatorem. Ze stresem najbardziej kojarzą mi się podręczniki do historii!

9. Śpisz z pluszakiem?

Nie, ale śpię z moją małą pociechą. Ona jest jeszcze trochę, jak taki pluszak, milutka i lubi się przytulać <3

10. Jakie masz podejście do życia?

Myślę, że zdanie: "wszystko jest możliwe, trzeba w to tylko mocno wierzyć" oddaje w pełni moje podejście do życia. Na chwilę obecną najbardziej pasuje mi tutaj powieść Edyty Świętek - "Wszystkie kształty uczuć".

11. Czego nigdy nie jadłaś, a bardzo chciałabyś spróbować?

Homara! I może to Was zdziwi, ale nie jadłam truskawek w czekoladzie, na które mam wielką ochotę. Albo gruszki w czekoladzie... Mmmm. To na pewno jest pyszne! I tutaj pierwsza książka, jaka nasuwa mi się na myśl, to publikacja, którą ostatnio wygrałam w konkursie organizowanym przez nieprzeczytane.pl - "Alkaliczny detox".


I jak, poznaliście mnie troszkę? Mam nadzieję, że tak. Za nominację dziękuję Gealach Art. Osobiście postanowiłam wykorzystać okazję i nominować pozostałych uczestników akcji Lepszy Bloger Książkowy, organizatorkę tej akcji oraz kilka blogerek, które bardzo chciałabym poznać bliżej.
Nominuję autorki następujących blogów:

Nieuleczalny książkoholizm

Zagubieni w świecie książek
Biblioteczka na poddaszu
Książki Lubię!
jusssi.pl
Niebieska Zakładka
Literacki Świat Cyrysi
Mozaika Literacka
Czytaninka

Nie teraz - właśnie czytam
Subiektywnie o książkach
Lustro Rzeczywistości

Dziewczyny, oto lista pytań dla Was:
KsiążkoweLove - tag poznawczy:
1. Ulubiona książka z dzieciństwa?
2. Czym jest dla Ciebie książka?
3. Książka, która wywołała u Ciebie największe emocje, która zakotwiczyła się w Twoim sercu i umyśle do dziś?
4. Co sądzisz o ekranizacjach książek? Która według Ciebie była najbardziej udana, a która najgorsza?
5. Najciekawszy Twoim zdaniem bohater literacki, to?
6. Co Cię skłoniło do założenia bloga? Czym był dla Ciebie na początku, a czym jest teraz?
7. W jakim miejscu najbardziej lubisz czytać? Jak wyobrażasz sobie idealne miejsce, w którym mogłabyś się znaleźć ze swoimi książkami?
8. Opisz kilka swoich cech charakteru za pomocą tytułów, bohaterów lub tego, co kojarzy Ci się z książkowym światem :)
9. Dziś spotkała mnie coś bardzo przyjemnego. Jedna z moich czytelniczek napisała mi, że dzięki recenzji książki "Wszystkie kształty uczuć", którą u mnie przeczytała, sięgnęła po książkę i jest z niej bardzo zadowolona. Często Wam się zdarzają takie sytuacje? Jakie to dla Was uczucie?

Powodzenia! 


51 komentarzy:

  1. Uwielbiam LBA! Można się dużo więcej dowiedzieć o innych blogerach, odnaleźć bratnią duszę! Czasem warto wyjść poza ramy recenzji i napisać coś więcej o sobie ;). Też wspaniale wspominam dzieciństwo i mimo, że nie myślę jeszcze o dzieciach, to mam nadzieję, że i one będą je fajnie wspominać ;D. I też nigdy nie jadłam homara, ale bardzo chciałabym spróbować. ;))

    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Przyznam, że na początku zastanawiałam się czy warto i jak to ugryźć, ale doszłam do wniosku, że warto się otworzyć choćby korzystając z LBA ;)
      Trzeba kiedyś zorganizować blogerskie spotkanie i kto wie, może akurat w menu pojawiłby się homar? ;)
      Buziaki!

      Usuń
  2. Bardzo spodobały mi się Twoje odpowiedzi. Jesteś bardzo pozytywną osobą. A córeczka jak ma na imię? :)
    Z książek, które wymieniłaś czytałam tylko 'Czarne wzgórza'. Chyba w te wakacje znów wrócę do czytania. Wciąż co mnie pcha do książek, jakieś niepojęte pragnienie odkrywcy :) Żałuję tylko, że mam tak mało czasu w ciągu każdego dnia, ale może w wakacje się to zmieni.

    Pozdrawiam i Ciebie, i córeczkę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, bo przyznam nie były to najłatwiejsze pytania! ;) Córeczka ma na imię Lena :)
      "Czarne wzgórza" bardzo mi się podobały, bardzo lubię ten gatunek spod pióra Nory Roberts :)
      Doskonale rozumiem, sama mam naprawdę mało czasu, ale staram się czytać ile tylko mogę ;) W wakacje, na pewno znajdziesz odrobinę czasu i na to.
      Buziaki!

      Usuń
  3. Ja też nie śpię z pluszakiem, a z mężem, choć czasami przychodzi do naszego łóżka mały nocny stworek, ma mniej niż metr długości, a zajmuje miejsca za trzech :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha no tak! Moja mała ma pół roczku a już czasami potrafi zająć zdecydowanie za dużo miejsca ;)

      Usuń
  4. Miałaś bardzooo skomplikowane pytania xD

    OdpowiedzUsuń
  5. Widać, że przyłożyłas się do tego posta;) interesujące rozwiązanie z dopisywaniem tytułów książek do odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pocieszę Cię, ja też nie jadłam truskawek ani gruszek w czekoladzie, ale lata się zbliża i mamy okazję to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę?! Zdecydowanie mnie pocieszyłaś! Trzeba będzie wspólnie to nadrobić! :)

      Usuń
  7. Dzięki Twoim odpowiedziom poznałam Cię lepiej :) Twoje truskawki w czekoladzie będą "chodzić" dziś za mną cały dzień. Jeszcze też nie miałam okazji spróbować.
    A na zadane pytania oczywiście odpowiem :) wieczorkiem. W ciągu dnia czas mi nie pozwoli :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, chciałam się trochę otworzyć dla moich Czytelników :) oj, za mną te truskawki już jakiś czas chodzą! ;)
      Będę wyczekiwać Twoich odpowiedzi.
      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  8. A ja odkąd dostałam pluszaka od chłopaka to śpię tylko z nim :)A co do stresu - ja sobie w ogóle nie radzę xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakiś czas temu jeszcze też z pluszakiem dzieliłam poduszkę, ale odkąd Lena śpi ze mną, nie ma dla niego miejsca ;) Kilka doświadczeń nauczyło mnie radzić sobie ze stresem, wcześniej też miałam problemy! ;)

      Usuń
  9. pytania sa sweitne a odpowiedzi genialne :d lubie czytac lba! a ciekawe osoby wybralas :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję, dziękuję ;) Ciekawe czy te osoby podejmą się odpowiedzi na pytania ;)

      Usuń
  10. Dziękuję za nominację. Z przyjemnością odpowiem na Twoje pytania.
    PS. Mnie też stresowały podręczniki do historii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :)
      Podręczniki do historii, to chyba zmora wielu ludzi ;)

      Usuń
  11. Jestem chyba jedyną mamą, która nie śpi i nigdy nie spała z dzieckiem :) Haha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam, czytałam u Ciebie o tym. Nie masz ściany przy łóżku ;) Wiem, że ciężko będzie mi oduczyć małą, ale już trudno ;)

      Usuń
  12. W ramach akcji LBK przeczytaj proszę ten wpis i zastanów się na identyfikacją wizualną swojej strony. Czy jesteś zadowolona z wizerunku, czy jest spójny, czy chciałabyś nad nim popracować. W razie czego służę pomocą. http://www.jestrudo.pl/design-bloga/ Możesz śmiało pisać na jusssi@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię takie akcje ;) Lubię poznawać ludzi ;)

    Dziękuję za nominację ;) Oczywiście jak tylko znajdę chwilkę, to odpowiem na pytania ;)

    Pozdrawiam,
    Czytaninka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, z chęcią poznam odpowiedzi na Twoje pytania ;)

      Usuń
  14. Świetna akcja :) pozdrawiam
    http://reading-mylove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Za nominację bardzo dziękuję i od razu napiszę, że mamy tę samą ulubioną książkę z okresu dzieciństwa :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę! Coś nas łączy;) Lubię wracać do tej książki. Jednak z nielicznych, którą przeczytałam aż tyle razy ;)

      Usuń
  16. Fajnie, że spotkałaś swojego anioła. Super! Dziękuję za nominację, jeśli znajdę czas to na pewno odpowiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chwil spędzonych z aniołem się nie zapomni ;)
      Proszę bardzo ;)

      Usuń
  17. Czytałam "Czarne wzgórza". A 'szczęśliwą' monetę nosze w torebce... sęk w tym, że nie zawsze torebkę mam przy sobie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha mamy podobnie, z tym, że ja ją noszę w portfelu, a portfel w torebce ;)

      Usuń
  18. Gdy się stresuję, również robię się okropnie małomówna :) Mogę nie mówić ani słowa przez cały dzień. Teraz nadchodzą matury, więc będę mówić coraz mniej, haha :)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj bylebyś na ustnych mowę odzyskała! ;) Będziemy trzymać kciuki!

      Usuń
  19. Cieszę się, że mogłam Cię trochę bliżej poznać.
    Pierwsze pytanie powala :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie ja równiez się cieszę! ;) Cóż, takie mi zadano ;)

      Usuń
  20. Dziękuję za nominację, ale nie wiem czy dam radę na nią odpowiedzieć, bo ostatnio jestem tak zalatana, że tylko na moment dosiadam do komputera, by opublikować jakiś post. Aczkolwiek postaram się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana doskonale zdaję sobie z tego sprawę. Oprócz uczestników akcji LBK nominowałam doświadczone blogerki, u których często się zaczytuję i zdawałam sobie sprawę, że macie mało czasu ;)

      Usuń
  21. Odpowiedzi
    1. Ooooo, nie jestem sama! ;) Jak tak patrzę ile z nas ma już swoje pociechy, to dochodzę do wniosku, że większość blogerek, które obserwuję to szczęśliwe mamy ;)

      Usuń
  22. Mój synek ma 5 lat, a dalej z nim śpię czasami ;).
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę! Czyli przyjemne noce jeszcze długo będą mi towarzyszyć ;)

      Usuń
  23. Witam,bardzo fajny blog,zmotywował mnie do stworzenia własnego bloga :) (http://emilybookss.blogspot.com/)
    Dopiero raczkuję w blogosferze,ale mam nadzieję że rozwinę skrzydła.Czy udzieliłaby mi pani paru rad na priv? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo dziękuję za te słowa! Są dla mnie niezmiernie motywujące! Sama dopiero się uczę, ale jeśli tylko będę potrafiła to pomogę :) Napisałam już wiadomość na maila podanego na Twoim blogu :)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  24. Dziękuję za nominację! Niebawem wykonam ten TAG. Wracam po 2 dniowej Majówce i nadrabiam wszystkie wpisy! :)
    Nie jadłaś truskawek w czekoladzie, koniecznie musisz spróbować! To jest przepyszne! :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Jest mi niezmiernie miło, że trafiliście na mojego bloga. Będzie mi jeszcze milej jeśli pozostawicie po sobie ślad w postaci komentarza. Dzięki temu wiem, co Wam się podoba i jaka jest Wasza opinia na dany temat. Pozostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę!
Pozdrawiam,
Daria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...