wtorek, 12 lipca 2016

LBA KREATYWNY TAG, czyli poznaj mnie lepiej





     Jakiś czas temu Justyna, autorka bloga Książki lubię! nominowała mnie do zmierzenia się ze swoimi pytaniami. Wyzwanie podejmuję z wielką przyjemnością i serdecznie Ci kochana za nie dziękuję. Przy okazji przepraszam, że wcześniejsze nominacje jeszcze nie zostały wykonana, ale obiecuję, postaram się na nie jak najszybciej odpowiedzieć! :)

Czas na pytania!

1. Czy jest jakaś książka, której nienawidzisz. Jeśli tak, to jaka?


Pierwsze pytanie i już trudne. Właściwie ciężko mi powiedzieć czy jakieś książki nienawidzę. Chyba, że w grę wchodzą podręczniki? Wtedy są to zdecydowanie te do fizyki ;) A tak na poważnie nie ma takiej książki. Fakt, są takie, których po prostu nie lubię. Pierwsze z nich pojawiły się w szkole. Były nimi Stary człowiek i morze oraz Jądro ciemności. Zdecydowanie do mnie te książki nie trafiły (przynajmniej w tamtym momencie). Wynudziły mnie strasznie. Z książek, które przeczytałam dobrowolnie, nie spodobał mi się Dzień miodu.


2. W bohatera jakiej powieści chciałabyś się wcielić?


Nie ma jednego konkretnego bohatera. Zawsze marzyłam o tym, by przenieść się choć na chwilę do średniowiecznej Anglii. Obojętnie, czy byłabym Anną Boleyn, Henrykiem VIII, czy dwórką lub rycerzem. Właściwie mogłabym się poświęcić i być nawet błaznem. Chciałabym po prostu poczuć tą atmosferę, zobaczyć piękne budowle w ich najpiękniejszych momentach. Wziąć udział w turnieju rycerskim lub móc go chociaż obserwować. Leżeć w zamkowym ogrodzie pełnym róż i wsłuchiwać się w stukot końskich kopyt. Tak, zdecydowanie chciałabym się wcielić w jednego z bohaterów książek Philippy Gregory lub Kena Folletta.


3. Która z książkowych krain byłaby dla Ciebie wymarzonym domem?


Tak, jak wspomniałam w poprzednim pytaniu - zawsze marzyłam o tym, aby przenieść się choć na chwilę do średniowiecznej Anglii. Z wielką przyjemnością zamieszkałabym w którymś zamku. Jest jednak jeszcze jedno pewne miejsce, w którym czułabym się zdecydowanie jak u siebie. Oczywiście jest to Hogwart - szkoła magii i czarodziejstwa znana z Harrego Pottera!


4. Czego nauczyły Cię ostatnio przeczytane opowieści?

Zdecydowanie walki o własne marzenia. To co ważne dla bliskich nam osób, niekoniecznie pokrywa się z naszymi marzeniami, planami i ambicjami. Musimy pamiętać w tej całej gonitwie za lepszym jutrem o sobie. O tym, by jak najlepiej spędzić każdy kolejny dzień i być z tego w pełni szczęśliwym. 

5. Gdybyś miała umówić się na kawę z jakimś pisarzem, kto by to był?

Tak naprawdę chętnie poznałabym autora każdej książki, którą przeczytałam. Chciałabym się osobiście dowiedzieć, co ich inspirowało do napisania danej powieści, jak sobie wyobrażali cały świat i co chcieli przekazać nam - czytelnikom. Książka, którą ja mogę odebrać negatywnie, może się okazać całkiem dobra z innego punktu widzenia. Na półce jednak najwięcej mam książek Philippy Gregory oraz Nicholasa Sparksa, więc jeśli już muszę wybrać, to będzie ta dwójka.

6. Któremu pisarzowi odebrałbyś prawo do pisania kolejnych powieści?

Żadnemu. Jakiś czas temu pisałam o tym, że według mnie każda książka ma swoją duszę. Bez względu na to, czy mi się spodobała, czy też nie. Komuś w świecie się na pewno podoba - chociażby samemu autorowi. Jeżeli ktokolwiek ma ochotę pisać, niech to robi.

7. Gdybyś miał napisać powieść, jaki gatunek by ona reprezentowała? Jaki byłby jej główny temat?

Od kiedy pamiętam, zawsze chciałam wydać książkę. Niestety, uważam, że się do tego po prostu nie nadaję:( Ostatnio brałam udział w akcji organizowanej przez Stan: Zaczytany, w której trzeba było napisać pewną historię. Napisałam, wysłałam i jakąś tam nagrodę wygrałam. Moje opowiadanie spodobało się kilku osobom, jednak do książki jeszcze wiele, wiele brakuje. Gdybym miała jednak jakąś napisać, sądzę, że byłoby to coś podobnego do mojego opowiadania. Powieść obyczajowa z nutką romansu, może thrillera ;)

8. Co skłoniło Cię do założenia bloga?

Od października zostałam mamą. Nagle skończyłam studia, od pracy mam wolne, opuściłam na jakiś czas duże miasto. Całe dnie poświęcałam małej, jednak potrzebowałam też czegoś dla siebie. Od zawsze dużo czytam, dlatego postanowiłam pójść dalej. Chciałam dzielić się z innymi moimi przemyśleniami i spostrzeżeniami. Na razie jestem bardzo zadowolona ze swoich wyników. Mój blog ma 4,5 miesiąca, a mam wrażenie, że jestem tu z Wami znacznie dłużej.

9. Ile czasu poświęcasz na przygotowanie postów na bloga?

To zależy. Nie ma reguły. Jeśli jest to recenzja, to oczywiście najpierw muszę przeznaczyć odpowiednią ilość czasu na przeczytanie książki. Jeśli mi się podoba, zazwyczaj recenzję pisze mi się dobrze i szybko. Czasami zdarzają się kace książkowe, po których po prostu ciężko się pozbierać, a napisanie choć kilku słów jest problemem. Dodatkowo, jak już wiecie, nie mam zbyt dużo czasu w ciągu dnia na siedzenie przy komputerze, dlatego posty tworzę w odstępach czasowych.

10. Czy piszesz swoje posty na brudno, np. w zeszycie?

Zazwyczaj piszę od razu na blogu. Czasami, jeśli jestem z małą na spacerze, a mam akurat ochotę napisać coś, to piszę na kartkach i później przepisuję. Niestety z braku czasu piszę najczęściej na czysto ;)

11. Co jest największą zaletą, a co największą wadą prowadzenia bloga?

Zalet mogłabym wymieniać wiele. To co jednak daje mi największą frajdę, to poznawanie nowych, niezwykle ciekawych ludzi. Mam już małe grono stałych Obserwatorów (i aktywnych!) za co bardzo Wam dziękuję. Nawiązałam też kilka bliższych znajomości i liczę na jeszcze więcej! 
A jaka jest największa wada? Myślę, że czas. Nie oszukujmy się - prowadzenie bloga wymaga bardzo dużo czasu. Ja jednak nie żałuję i mam nadzieję, że będziecie ze mną jeszcze bardzo długo!

Moje pytania:

  1. Na co dzień starasz się być osobą kreatywną, czy raczej jesteś schematyczna i wolisz trzymać się ścisłych wytycznych?
  2. Wybierasz się na wakacje i możesz zabrać ze sobą tylko jedną książkę, jaką i dlaczego?
  3. Jesteś na wakacjach i nagle spotykasz jednego z ulubionych pisarzy. Co robisz? :)
  4. Jak zaczęła się Twoja przygoda z czytaniem?
  5. Wybierasz czasami książki sugerując się okładką? Byłaś z jakiejś szczególnie zadowolona?
  6. Dokończ zdanie: Róża jest jak ...(tu podaj tytuł książki)..., ponieważ ... (tutaj uzasadnij)... ;)
  7. Wyobraź sobie, że organizujemy konkurs, w którym przyznajemy złotą książkę autorowi najciekawszej premiery tego roku. Jaka to będzie książka i dlaczego?
  8. Poleć mi nowego ciekawego bloga!
  9. Zainspiruj mnie kreatywnym cytatem książkowym
  10. Opisz mi krótką historyjkę, która mnie rozbawi (może być z Twojego życia;) )
  11. Pokaż mi książkowy uśmiech! Sposób wykonania dowolny. Może być to zdjęcie książek ułożonych w kształcie uśmiechu, możesz na zdjęciu być uśmiechnięta Ty z książką. Zaskocz mnie! ;)

Do zmierzenia się z moimi pytaniami nominuję koleżanki z blogów: Monikę z Książkowy świat Moniki, Magdę z Zagubieni w świecie książek, Dorotę z Co przeczytałam, Ellie z Thieving books, Martę z W szponach literekKrólewskie recenzje


Jeżeli ktoś jeszcze ma ochotę odpowiedzieć na moje pytania to zapraszam! Podeślijcie wtedy link do odpowiedzi :)

Przy okazji przepraszam wszystkich za moją znikomą obecność na Waszych blogach. Jesteśmy z Lenką w odwiedzinach u znajomych. Wracamy w czwartek, obiecuję nadrobić wszelkie zaległości!!!


Pozdrawiam Was gorąco!

17 komentarzy:

  1. Jak tu się pozmieniało, jak pięknie! Dawno mnie u Ciebie nie było, ale teraz nadrobię :)
    Średniowieczna Anglia mnie również pociaga :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Poważnie twój blog ma dopiero 4,5 miesiąca? Nie mogę w to uwierzyć. Mam wrażenie, że co najmniej dwa razy dłużej.
    Ja zazwyczaj podczas czytania robię jakieś notatki w notesie. Często jakieś podstawowe informację dotyczące fabuły czy bohaterów, bo to mocno ułatwia mi późniejsze pisanie recenzji :)
    Bardzo ciekawe pytania wymyśliłaś :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie poradziłaś sobie z pytaniami, dużo się też o Tobie dowiedziałam. To fakt, prowadzenie bloga szalenie człowieka angażuje i wymaga dużego nakładu pracy. Gdybym wygrała w totka, chętnie uczyniłabym z blogowania pracę 24/7. Co do pisanie ostów, jeszcze kilka tygodni temu robiłam to najpierw na brudno. Teraz jednak stwierdziłam, że tak dłużej nie można- trzeba na to ogromnej ilości czasu. Robię więc tylko notatki w trakcie czytania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za nominację!;) Z przyjemnością odpowiem ;)
    Też nienawidzę do dziś mojego podręcznika do fizyki;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niezwykle miło czytało mi się Twoje odpowiedzi :)
    Nie ukrywam,że bardzo lubię takie tagi, wtedy choć trochę można poznać osoby działające w blogosferze :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też uważam, że każda książka posiada duszę. Ale dużo ciekawego się o Tobie dowiedziałam.

    OdpowiedzUsuń
  7. No i wszystko jasne :D No, może nie wszystko, ale wiele ciekawych faktów o Tobie miałam okazję dzisiaj przyswoić :) Super!

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdy tylko otworzyłam stronę z postem LBA czułam, ze zostałam nominowana. No i wyczułam ;) Ale najwcześniej z tym rusze po niedzieli. Mam literkowe urwanie głowy. I zapraszam do moich konkursów ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgadzam się co do punktu szóstego, uważam, że każda książka ma swojego czytelnika, więc każdy pisze dla tej garści ludzi, którzy chcą czytać danego autora. Każdy ma swoich fanów :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dokładnie, prowadzenie bloga wiąże się z poświęconym mu czasem i jest go naprawdę sporo. W tym czasie można byłoby zrobić naprawdę wiele innych rzeczy, ale każdy ma przecież wybór :) Ja też nie przepadam za "Jądrem ciemności" i szczerze powiedziawszy za wieloma lekturami z czasów liceum.

    OdpowiedzUsuń
  11. Naprawdę Twój blog ma tylko 4,5 miesiąca? O rany, a tak się z nim zżyłam, jakbyś była tutaj od lat!! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgadza się, że blog wymaga bardzo dużo czasu, jednak jest to tak przyjemne hobby, że aż się chcę pisać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Doskonale rozumiem chęć, a nawet potrzebę oderwania się chociaż na chwilę od pieluch :) Ja też zostałam (ponownie) mamą w październiku :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Blog to pożeracz czasu! Bardzo miło było cie bliżej poznać:):)

    OdpowiedzUsuń
  15. Również zostałam nominowana do LBA! :D widzę że blog się rozinął i gratuluję! Może zechciałabyś wziąć udział w booktour który organizuję? http://emilybookss.blogspot.com/2016/07/booktour-z-ksiazka-maszynopis-z-kawonu.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  16. Też uważam, że słabą stroną prowadzenia bloga jest brak czasu na inne czynności. Przy pytaniu o możliwość wypicia kawy z wybranym autorem miałabym niezłą zagwozdkę :) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Przynajmniej już wiem, że mam omijać Dzień miodu. :D

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Jest mi niezmiernie miło, że trafiliście na mojego bloga. Będzie mi jeszcze milej jeśli pozostawicie po sobie ślad w postaci komentarza. Dzięki temu wiem, co Wam się podoba i jaka jest Wasza opinia na dany temat. Pozostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę!
Pozdrawiam,
Daria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...