piątek, 26 lutego 2016

Recenzja powieści Nory Roberts - "Poszukiwania"

"Poszukiwania" - Nora Roberts



Tytuł: Poszukiwania
Tytuł oryginalny: Search
Autor: Nora Roberts
Wydawnictwo: Świat książki
Data wydania: 6 czerwca 2012
ISBN: 978-83-77997-18-5
Liczba stron: 448
Cena: 34,49
Moja ocena: 8/10

Jakiś czas temu zaczytywałam się w powieściach Nory Roberts. Uwielbiałam jej romanse, serię o policjantce Eve Dallas oraz opowieści fantastyczne. Moje serce autorka skradła jednak powieściami sensacyjnymi z wątkami miłosnymi. "Poszukiwania" to pierwsza tego rodzaju książka Nory, która znalazła się na mojej półce.

Fiona Bristow, główna bohaterka przed laty porwana przez psychopatycznego mordercę. Jego celem były młode kobiety, które porywał, więził i zabijał, zakopując ciała w płytkim grobie obwiązane czerwonym szalem. Fiona, jako jedyna ucieka, składa zeznania dzięki którym FBI trafia na trop szaleńca. Niestety zanim został schwytany, zemścił się na kobiecie w niewybaczalny sposób, raniąc najboleśniej jak tylko mógł.

Po latach poznajemy Fionę, treserkę psów, prowadzącą ośrodek szkoleniowy. Kobieta zajmuje się również tresurą psów ratowników, sama uczestnicząc w grupie ratowniczo-poszukiwawczej. Mieszka na małej wyspie z 3 pięknymi i niezwykle mądrymi labradorami. Stara się żyć normalnie, z dnia na dzień, nie przywołując demonów przeszłości. Jednak jej życie przewraca się do góry nogami, kiedy pojawia się zabójczo przystojny Simon, stolarz-artysta i jego przeuroczy szczeniak, wymagający dobrego przeszkolenia. Niestety w tym samym czasie do Fiony dochodzą informację o kolejnych zaginionych kobietach... O kolejnych czerwonych szalach. Przeszłość wraca jak bumerang tylko jak to jest możliwe, skoro jej prześladowca nadal siedzi w więzieniu i z nikim z zewnątrz się nie kontaktował? Czy Fiona jest na tyle silna psychicznie by stawić czoło zmorom przeszłości? Czy w jej życiu znajdzie się miejsce dla mężczyzny? Jak rozwinie się relacja jej i Simona?

W pierwszej kolejności książkę poleciłabym miłośnikom psów, gdyż autorka bardzo dokładnie i skrupulatnie zapoznała nas z tresurą psów, ich zachowaniami i upodobaniami. Czytając miałam wrażenie, że któryś z nich zawsze się koło mnie kręci, a w domu mam tylko kota;) Wielki plus dla Nory Roberts za tak dogłębne zbadanie tematu. 

Powieść jest niezmiernie lekka i przyjemna, a język jakim się posługuje autorka bardzo przyjazny. Czyta się naprawdę z wielkim zainteresowaniem, gdyż akcja świetnie się rozwija. Nie znajdziemy tu zbędnych opisów i przynudzania.
Dreszczyk emocji dostarcza nam wątek sensacyjno-kryminalny. FBI. Seryjny morderca. Czerwony szalik. Demony przeszłości. Morderca numer 2?
I to na co czekają pozostali - dobry romans! Nora Roberts nie owija w bawełnę. Jest bardzo bezpośrednia. Co mi się najbardziej u niej podoba? Jej bohaterowie ze sobą rozmawiają! Za to ją bardzo cenię. Rozmowa jest dla mnie w życiu czymś więcej niż prostą wymianą zdań. To własnie poprzez rozmowę poznajemy drugą osobę, wyrażamy własne emocje  i informujemy innych o naszych potrzebach, pragnieniach. Bez niej daleko się nie zajdzie, niestety. 
Czym byłyby też dla nas książki, gdybyśmy o nich nie rozmawiali? 

Gorąco polecam przyjemną i lekką lekturę na chłodne wieczory. "Poszukiwania" z całą pewnością podgrzeją nam atmosferę ;)


13 komentarzy:

  1. Podobnie jak Ty, kiedyś zaczytywałam się książkami Nory Roberts :) Teraz, po przeczytaniu Twojej recenzji, mam ochotę do nich wrócić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz jakieś ulubione? :) U mnie zdecydowanie jedną z ulubionych są właśnie "Poszukiwania" a w kolejce jeszcze kilka mam nadzieję, że równie trafionych! :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię twórczość Nory, a szczególnie uwielbiam ekranizacje jej powieści. Powyższej książki nie znam, ale będę miała ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę! Nie wiedziałam, że są ekranizacje. Muszę koniecznie poszukać :)

      Usuń
  3. Twórczość autorki nadal przede mną, ale Twoja opinia przekonuje mnie, że warto przyśpieszyć ten moment. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak! Zachęcam :) Zapewne niedługo pojawi się u mnie kolejna recenzja z Norą Roberts. Daj znać jak ten moment nastąpi! :)

      Usuń
  4. Nie czytałam jeszcze żadnej książki Nory Roberts, muszę to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Miło mi to słyszeć. "Poszukiwania" są bardzo przyjemne, polecam zacząć od tej ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nora Roberts to moja ulubiona autorka romansów:) trylogia o kluczach jest świetna,polecam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego nie czytałam, zapisuję do listy! Dziękuję:)

      Usuń
  7. Ja również polecam!! Miałam tę książę od samej autorki bloga i jest rewelacyjna!!!:)
    Co prawda na początku chciałam psiaki zamienić na rumaki ale później zakochałam się w labradorach!:)
    Książka trzyma w napięciu, z każdą stroną czekasz na kolejną by dowiedzieć się czy zagadka w końcu zostanie rozwiązana ;)
    POLECAM NA 100%

    buziaki urodzinowe Darunia ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha dziękuję Zuzek!
      Faktycznie, pamiętam jak jechałyśmy pociągiem i mówiłaś, że wyobrażasz sobie, że Fiona tresuje konie :) Najważniejsze żeby książka pobudzała wyobraźnię! A w końcu przekonała do siebie i do labradorów ;)

      Usuń
  8. Nora Roberts to jedna z moich ukochanych pisarek. Uwielbiam romanse a ona mistrzynią tego gatunku. Marcin

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Jest mi niezmiernie miło, że trafiliście na mojego bloga. Będzie mi jeszcze milej jeśli pozostawicie po sobie ślad w postaci komentarza. Dzięki temu wiem, co Wam się podoba i jaka jest Wasza opinia na dany temat. Pozostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę!
Pozdrawiam,
Daria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...