piątek, 10 marca 2017

Kolorowanka Folkowa i Etniczna






      Zapewne niektórzy już wiedzą, że uwielbiam ciekawe kolorowanki. Miałam już okazję bawić się przy fantastycznych miejscach świata, zwierzętach, orientalnych wzorach, czy Władcy pierścieni. Kiedy jednak zobaczyłam, że dostępne są kolejne intrygujące wydania, musiałam je mieć i sprawdzić, jak się w nich odnajdę.



Kolorowanka Etniczna. Wzory Z Całego Świata




      Tytuł: Kolorowanka etniczna. Wzory z całego świata
Autor: Renata Falkowska
Ilustracje: Agnieszka Matz
Wydawnictwo: Zielona Sowa
Data wydania: luty 2017
Liczba stron: 80


     Przyznam szczerze, że byłam bardzo ciekawa co takiego znalazło się w tych dwóch publikacjach. Miałam nadzieję, że w Etnicznej znajdę kilka rysunków, na które poluję w każdej możliwej kolorowance. I wiecie co? Znalazłam!



     Kocham feniksy od dawna! Dowodem na to mogą być moje plecy... Kiedy widzę kolorowankę, w której pojawia się ten magiczny ptak, reszta może się nie liczyć, i tak ją wezmę. I wybaczcie, że nie jest on jeszcze kolorowy. Do takich rysunków długo się zbieram, ponieważ muszę przemyśleć każdy możliwy odcień.




      W wielu publikacjach, które miałam okazję zgarnąć w swoje łapki i nimi się bawić nie było czegoś takiego, jak na powyższym zdjęciu. Wszystkie rysunki były czyste, gotowe do wypełnienia kolorami. Często część z nich omijałam, totalnie nie wiedząc, jak się za nie zabrać. Jakich barw użyć tym razem. Tym razem część jest czysta, jednak w niektórych wzorach autorzy podsuwają pomysł, w jaki sposób dokończyć obrazki.




     Co wyróżnia tę publikację na tle pozostałych? Kolorowanka etniczna to podróż przez kontynenty, inspirowana kulturą rdzennych ludów z całego świata: Eskimosów z Arktyki i Syberii, Indian z Alaski i Kanady, Indian z wysokich Andów i gorącej Amazonii, nomadów saharyjskich i koczowników ze środka Afryki, mieszkańców Bliskiego i Dalekiego Wschodu, a także australijskich Aborygenów i plemion z archipelagów Oceanii.





      Do wypełnienia ulubionymi kolorami czekają motywy zaczerpnięte z tradycyjnych ubiorów, biżuterii, naczyń, mebli i tkanin dekoracyjnych oraz z rytualnych masek, malowideł, talizmanów i zabawek.
Co ważniejsze! Oprócz świetnych wzorów znajdziemy tutaj krótkie ciekawostki, które z całą pewnością zgłębią naszą wiedzę! Oto kilka z nich:
Norweskie swetry. Swetry jako pierwszi zaczęli nosić irlandzcy rybacy(!), ale to dzięki Norwegom zyskały wielką popularność. Wraz z nimi upowszechniły się tradycyjne geometryczne norweskie desenie: płatki śniegu, krzyżyki, gwiazdki, renifery, oraz tradycyjna kolorystyka. Najpopularniejszy wzór nosi nazwę "Marius" i jest w narodowych barwach Norwegii.


Strój dla torreadora. Korrida, czyli walka z bykiem, tradycyjne widowisko hiszpańskie, rozwinięte zwłaszcza na południu kraju, wymaga od torreadora wspaniałego stroju. Obcisłe spodnie i krótka kurtka w kolorze czerwonym, niebieskim, fioletowym lub różowym wyszywane są kunsztownymi złotymi lub srebnymi haftami i zdobione cekinami. Hiszpańska nazwa stroju to traje de luces, czyli "kostium światła".






Kolorowanka Folkowa. Polskie Wzory Ludowe



Tytuł: Kolorowanka Folkowa. Polskie Wzory Ludowe
Autor: Renata Falkowska
Ilustracje: Agnieszka Matz
Wydawnictwo: Zielona Sowa
Data wydania: luty 2017
Liczba stron: 80


      Druga z publikacji intrygowała mnie jeszcze bardziej, ale tu muszę przyznać, że i tej bardziej się obawiałam. Nie wiem dlaczego. Pewnie powodem było "uprzedzenie", do wykorzystania naszych polskich, tradycyjnych wzorów, które są przecież równie piękne, o ile nie piękniejsze! Nie przeciągając zapraszam do prezentacji.




     Tego się nie spodziewałam! Albo inaczej, może i spodziewałam, ale nie w takiej formie. Na początku kolorowanki znajdują się wszystkie tradycyjne polskie stroje. W pierwszej kolejności w wersji kolorowej ilustracji, a następnie rysunków do pokolorowania. Cudowne zestawienie! Tradycjonaliści mogą sugerować się gotowymi wzorami, pozostali nadać kolory, jakie tylko dusza zapragnie.




     Tak jak już pisałam wcześniej, część wzorów ma zaczęty kolorowy motyw, który należy dokończyć. Pozostałe są czyste i gotowe do nadania im barw!







      W tej pozycji, podobnie jak w poprzedniej znajduje się cała masa przypisów i ciekawostek, które robią wrażenie. Rysunki starannie dobrane, tak, aby niczego w tym cudownym zbiorze nie zabrakło. Uwagę należy również zwrócić na papier, który w publikacjach tego typu odgrywa bardzo ważną rolę! Jestem, bardzo, bardzo zadowolona! Papier odpowiedniej grubości, kredowy, po którym rewelacyjnie się koloruje i nie przebija nic na kolejną kartkę. Książeczki są dobrze klejone. Nie mają bardzo grubych grzbietów, dzięki czemu dobrze można je rozłożyć, nie tracąc połowy rysunków, jak w niektórych kolorowankach.






Polecam gorąco!








Za egzemplarz recenzencki serdecznie dziękuję wydawnictwu Zielona Sowa


3 komentarze:

  1. Nie przepadam za kolorowankami - jakoś nie mogłam nigdy się do nich przekonać :) Jednak wyglądają naprawdę ciekawie!

    LeonZabookowiec.blogpsot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepada, za kolorowaniem

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne, głównie te z bardzo małymi elementami i bardziej szczegółowe, ale mi zawsze szkoda czasu na takie rzeczy :/

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Jest mi niezmiernie miło, że trafiliście na mojego bloga. Będzie mi jeszcze milej jeśli pozostawicie po sobie ślad w postaci komentarza. Dzięki temu wiem, co Wam się podoba i jaka jest Wasza opinia na dany temat. Pozostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę!
Pozdrawiam,
Daria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...