niedziela, 6 listopada 2016

Miliony nominacji, czyli odpowiadam zbiorowo na LBA - poznajmy się lepiej ;)

Kochani,

     Dziś się w końcu zebrałam w sobie i postanowiłam odpowiedzieć na LBA. Tak jakoś się złożyło, że nominacji w ostatnim czasie miałam bardzo dużo, dlatego dziś odpowiem aż na 8 nominacji! Jeżeli nie zapisałam sobie nominacji od kogoś jeszcze, podrzućcie linka w komentarzu, nadrobię to. Od teraz obiecuję na bieżąco wywiązywać się ze wszelkich zobowiązań! Ok kolejność jest przypadkowa, dlatego zaczynamy!



1. Nominacja od Oli z bloga Stan: Zaczytany do Space Book TAG 

  1. SŁOŃCE - książka z gorącym bohaterem / bohaterką

     Oczywiście moje serce należy do niezastąpionego Hudsona z Uwikłanych, ale i Tobiasza z Nakarmię Cię miłością no i Remy... Ah!
  2. MERKURY - mała, lecz dobra ksiażka

    W pierwszej kolejności chciałabym przytoczyć tu serię książek Magdaleny Kozioł - 52 kolory życia. Każdy tom jest cienki, lecz z niesamowitą głębią! Kolejne dwie jakie przychodzą mi na myśl bez zastanawiania się, to Niezapominajki Moniki Fudali oraz Śmiertelnie prosta gra Konrada Gonery.
  3. ZIEMIA - dość duża, ale przyjemna

    Wszystkie możliwe książki Philippy Gregory!!! <3
  4. MARS - książka bliska Twojemu sercu

    Zdecydowanie Prawo Mojżesza - Amy Harmon, Pan Wilk i tajemnice tajemnic - Jarosław Wilk, Gdzieś tam w szczęśliwym miejscu - Anna McPartlin
  5. JOWISZ - największa cegła w Twojej biblioteczce

    Jeszcze do mnie nie dotarła, ale na dniach będzie: Morderstwo i cała reszta - Marta Reich :)
  6. SATURN - książka nie z tej Ziemi

    Obietnica gwiezdnego pyłu - Priscille Sibley i nie chwodzi tu o żadną magiczną moc i przybyszy z kosmosu. Ta książka jest wspaniała, rewelacyjna. Choć przeczytałam ją kilka lat temu, do dziś pamiętam wszystko. Jest niesamowita!
  7. URAN - niezła książka z niebieską okładką

    Jeszcze jeden oddech - Paul Kalanithi. Po pierwsze książka na faktach o wspaniałym człowieku. Refleksyjna, emocjonalna, mądra.
  8. NEPTUN - najdłuższa seria z całej kolekcji

    Cóż, najdłuższą serią jest chyba u mnie Wiedźmin - Sapkowskiego. Mam również prawie wszystkie książki Philippy Gregory, z tym, że nie jest to jeden cykl. Ah no i oczywiście ukochany Harry Potter!


2. Pierwsza nominacja od Moniki z bloga Książkowy Świat Moniki

  1. Za co kochasz czytanie książek?

    Pytanie choć proste, wcale do takich nie należy. Nie mam jeden krótkiej odpowiedzi. Może za to, że dzięki nim przeżywam milion różnych żyć? ;)
  2. Twój ulubiony bohater literacki to:

    Hmmm... Sara z książki Mała Księżniczka. Ta dziewczynka miała w sobie to coś, co zawsze mnie do niej przyciągało ;)
  3. Jaki jest Twój ulubiony gatunek literacki?

    Nie mam jednego ulubionego. Wiem, że są ludzie, którzy zaczytują się w jednym, dwóch. W sumie zazdroszczę im. Mają większe szanse na to, że przeczytają wszystko co chcą. Ja w każdym znajdę coś dla siebie. Uwielbiam dobre obyczajówki, romans przeplatany z kryminałem, romans historyczny, dobre thrillery, ale i erotyki, czasami fantastykę. Wszystko po trochę, no za wyjątkiem horrorów!
  4. Calder z książki Mii Sheridan, czy Hudsonz Uwikłanych?

    Hudson!!!
  5. Jakie blogi odwiedzasz najczęściej?

    Jeżeli mam tylko troszkę więcej czasu, to staram się odwiedzać naprawdę wszystkie obserwowane. Jeśli jednak go nie mam, to zawsze zaglądam do Matki Puchatki, Mozaiki Literackiej, Czarno-białej Em, Książki lubię! (choć Justyny ostatnio mało tu:( ) i jeszcze wielu innych :D
  6. Jak długo prowadzisz bloga i co skłoniło Cię do jego założenia?

    Bloga prowadzę od 17 lutego 2015 roku. Moja córeczka miała wtedy 4 miesiące. Partner mieszkał w Irlandii, ja w Polsce. Nagle skończyły się studia, odeszłam z pracy na macierzyński, wyjechałam z ukochanego Wrocławia. Postanowiłam, że chcę w końcu znów robić coś tylko dla siebie i stworzyć sobie miejsce, gdzie będę po prostu sobą. No i jest ;)

  7. Najbardziej znienawidzony przedmiot w szkole?

    Fizyka i historia
  8. Jaki jest Twój ulubiony zespół muzyczny?

    Jak to u mnie bywa, ulubionego nie ma. Lubię raz posłuchać Dżemu, raz Myslowitz, czy Happy Sad, a innym czasem Within Temptation lub Paramore ;)
  9. Stawiasz bardziej na elegancję, czy wygodę?

    Zdecydowanie na wygodę, szczególnie od kiedy zostałam matką. Albo raczej od kiedy mój brzuch przybierał coraz większe rozmiary ;)
  10. Jeśli miałabyś wybrać się na wakacje w dowolnie wybrane miejsce na kuli ziemskiej, to gdzie byś pojechała?

    Wiecie, od kiedy mieszkam za granicą, są takie dwa miejsca - rodzinna miejscowość i Wrocław...
  11. Miejsce, w którym najczęściej czytasz książki?

    To są takie miejsca? :D Gdzie popadnie ;)
3. Pierwsza nominacja od Grażynki z bloga Czytaninka
  1. Jak zaczęła się Twoja przygoda z blogowaniem?

    Akurat na to pytanie odpowiedziałam wyżej w pytaniu numer 6 ;)
  2. Ile czasu dziennie poświęcasz na czytanie?

    Czasami 5 godzin, a czasami godzinę. To zależy. Przy małym dziecku nie mogę czytać zawsze tyle samo. Ale staram się jak najczęściej, żeby w końcu odkopać się z książek recenzenckich.
  3. Książka, która ostatnio wywołała u Ciebie łzy?

    Jeszcze jeden oddech - Paul Kalanithi
  4. W życiu chodzi o to by.... (dokończ zdanie)

    W życiu chodzi o to by, nie żałować ani jeden chwili. Podchodzić do życia z uśmiechem na twarzy i lekkim dystansem do samego siebie.
  5. Czy Twoim zdaniem istnieje przyjaźń między kobietą a mężczyzną?

    Krótko, zwięźle i na temat: tak.
  6. Jaki był/jest Twój ulubiony przedmiot w szkole?

    Chemia i język polski. Dlaczego? Zawsze lubiłam czytać i z polskim nigdy nie miałam żadnych problemów. No może raz. Jako jedna z nielicznych przeczytałam Chłopów i na kartkówce dostałam marne dwa, za to Ci, co jechali na streszczeniach dostali czwórki :D A chemia? Po prostu ją polubiłam od pierwszego spotkania. Wytworzyła się miedzy nami... chemia.
  7. W jaki sposób poprawiasz sobie ponury nastrój?

    Idę z córeczką na spacer, piszę do przyjaciółek lub dzwonię albo robię sobie ciepłą kąpiel z bąbelkami i dobrą książką. Ewentualnie idę spać albo ćwiczyć z Mel B :D
  8. Czy łatwo wybaczasz wyrządzone Ci krzywdy?

    To zależy od zaawansowania krzywdy. Zazwyczaj szybko.
  9. Książka, bez której nie mogłabyś żyć?

    Nie ma takiej książki. Choć uwielbiam czytać i kocham swoje zbiory, to zdecydowanie są ważniejsze sprawy w życiu. Na dzień dzisiejszy nie wyobrażam już sobie życia bez Leny.
  10. Wolisz czytać książki cienkie, a może grube?

    Jedne i drugie mają swój urok ;) Wiadomo, że gruba daje większą satysfakcję, na dłużej zabiera nas do swego magicznego świata i teoretycznie więcej może zaoferować, ale poznałam już wiele cienkich, za które jestem ogromnie wdzięczna.
  11. Jak często uśmiechasz się w ciągu dnia?

    Jeśli tylko się nie wścieknę to ciągle ;)

4. Druga nominacja od Moniki z bloga Książkowy Świat Moniki
  1. Wymień trzy ulubione seriale telewizyjne.

    Wczoraj skończyłam odlądać The Tudors (Dynastię Tudorów). Uwielbiam! Bardzo lubię Czas honoru i O mnie się nie martw.
  2. Kino czy teatr?

    Powinnam odpowiedzieć teatr? Ok, ma on swój niesamowity urok, ale kino też jest potrzebne! ;)
  3. Jaki jest Twój ulubiony zespół muzyczny?

    Na pytanie odpowiadałam powyżej.
  4. Jaki gatunek literacki jest Twoim ulubiony?

    Na pytanie odpowiadałam powyżej.
  5. Książka, którą niedawno czytałaś i nie przypadła Ci do gustu?

    Motyle i ćmy Ewy Przydrygi i Urodzeni by przegrać Igi Wiśniewskiej. Możliwe, że za wiele od nich oczekiwałam.
  6. Ile książek udało Ci się kupić w tym miesiącu?

    Ani jednej!!! Ok listopad dopiero się zaczął, ale w październiku również ani jednej nie kupiłam :)
  7. Bohater literacki, który skradł Twoje serce to?

    Hudson i Tobiasz
  8. Gdzie najchętniej wybrałabyś się na randkę z chłopakiem?

    Na klify <3
  9. Ulubiony dzień tygodnia to:

    Odkąd jestem na macierzyńskim i urlopie, to bez różnicy :D
  10. Gdzie spędziłabyś swoje wymarzone wakacje?

    Na pytanie odpowiadałam powyżej.
  11. Ekranizacja lepsza niż książka. Znasz taką?

    Nieeeeee

5. Nominacja od Michaliny z bloga Papierowy bluszcz
  1. FLAT WHITE - książka, która nigdy się nie nudzi

    Cała seria Harrego Pottera
  2. CZARNA - książka, do której ciężko się zabrać, ale ma rzesze fanów

    Książki Remigiusza Mroza. Chociaż jak już pewnie dorwę, to poleci ;)
  3. CAPPUCINO - książka będąca damskim klasykiem

    Twórczość Emily Giffin, Diane Chamberlain, Jodi Picoult
  4. GORĄCA CZEKOLADA - książka, która rozgrzewa serducha

    Miód na serce - Edyta Świętek
  5. MIESZANKA IDEALNA - książka, która usatysfakcjonowała cię pod każdym względem

    Gen AtlantydzkiI - Riddle'a
  6. STARBUCKS - książka, która jest wszędzie, ale na to nie zasługuje

    Chyba na taką nie trafiłam
  7. BEZKOFEINOWA - książka,od której oczekiwałaś więcej

    Urodzeni by przegrać - Iga Wiśniewska i Motyle i ćmy - Ewa Przydryga
  8. CARAMEL MACCHIATO - książka, której popularność wzrasta podczas świąt i wakacji

    Hmmm przy świętach obstawiałabym Opowieść wigilijną Dickensa. Ale wakacje? Nie wiem. Myślę, że w tym czasie każdy czyta to, co lubi ;)
  9. PODWÓJNE ESPRESSO - książka trzymająca w napięciu

    Naśladowca - Erica Spindler
  10. ICED COFFE - książka słodka, że aż zęby bolą

    Miód na serce? :P A tak serio, na taką chyba również nie trafiłam.
  11. HERBATA - idealne zastępstwo, serial lub film

    Disney oraz Dynastia Tudorów

6. Druga nominacja od Grażynki
  1. ZAUWAŻENIE - książka, którą kupiłam ze względu na okładkę

    Wyspa motyli - Corine Boman
  2. PIERWSZE WRAŻENIE - książka, którą kupiłam ze względu na opis

    Wszystko pamiętam tatusiu - Katie Matthews
  3. SŁODKIE SŁÓWKA  - książka ze świetnym stylem pisania

    Wszystkie kształty uczuć oraz Miód na serce - Edyty Świętek; twórczość K. Bromberg, Katy Evans, Anny McPartlin; Agata Czykierda - Grabowska i wielu innych
  4. PIERWSZA RANDKA - pierwszy tom serii, który sprawił, że miałam ochotę od razu zabrać się za kolejne

    Pan Wilk i kobiety - Jarosław Wilk; 52 kolory życia - Magdalena Kozioł; Uwikłani. Pokusa - Laurelin Paige, Harry Potter - Rowling; Gen Atlantydzki - Riddle
  5. NOCNE ROZMOWY TELEFONICZNE - książka, przy której ostatnio zarwałaś noc

    Ballada o ciotce Matyldzie - Magdalena Witkiewicz
  6. ZAWSZE W MYŚLACH - książka, o której nie mogę przestać myśleć

    Prawo Mojżesza - Amy Harmon
  7. KONTAKT FIZYCZNY - książka, którą kocham za towarzyszące uczucia

    Poszukiwania - Nora Roberts
  8.  SPOTKANIE Z RODZICAMI - książka, którą chcę polecić rodzinie i znajomym

    I że ci nie odpuszczę - Joanna Szarańska
  9. MYŚLENIE O PRZYSZŁOŚCI - książki, które będę czytała jeszcze nie raz

    Twórczość Nory Roberts, Philippy Gregory, Laurelin Paige, Amy Harmon, Jarosława Wilka, Magdaleny Witkiewicz, Nicholasa Sparksa i wielu innych. I oczywiście Tajemniczy ogród oraz Małą Księżniczkę. No i jeszcze Disney!

7. Trzecia nominacja od Moniki z bloga Książkowy Świat Moniki
  1. Oooooooooooo właśnie zauważyłam, że to Space Book TAG, na który odpowiedziałam w pierwszej części, jako na nominację od Oli ;)

8. Nominacja od Marzenki z bloga Matka Puchatka
  1. Książka, którą zawsze będziesz kojarzyć z dzieciństwem to:

    Mała Księżniczka. Uwielbiam ją po stokroć. Może jeszcze Pies, który jeździł koleją; Lessi wróć; Dzieci z Bullerbyn
  2. Czy oceniasz po okładce?

    Tak, dość często. Zazwyczaj moje wybory są trafne. Pomyliłam się raz przy książce Dzień miodu
  3. Najbardziej wstrząsająca historia, która trafiła w Twoje łapki to...?

    Wstrząsające wyznania Kathy - Kathy O'Brein
  4. Opowiedz o swoich czytelniczych dziwadztwach

    Hmmmm :D Ludzie na mnie dziwnie patrzą, kiedy spaceruję ze śpiącą Leną w wózku trzymając jednocześnie rączkę i książkę ;) Listonosz powiedział, że odetnie mi internet, żebym książek nie zamawiała. Mnie w Polsce nie ma, a one nadal przychodzą ;)
  5. Na czym polega fenomen  serii o Harrym Potterze?

    Sądzę, że każdy fan będzie mieć inną odpowiedź na to pytanie. Moja przygoda z Harrym to również początek szalonej przygody z książkami, choć czytać uwielbiałam zawsze. Ale dopiero po nim, uzależniłam się. Dziś, jest to dla mnie odskocznia od szarej rzeczywistości, ciężkich lektur i złego nastroju. To książki, które zawsze będą mi się kojarzyły z niezwykłą magią, przygodą i wsparciem przyjaciół.
  6. Fikcja czy fakty? Uzasadnij.

    Szczerze? Najbardziej lubię, kiedy jest to mieszanka. Tak, jak romanse historyczne Philippy Gregory. Autorka opiera się na wszelkich faktach, ale tam, gdzie są luki, uzupełnia je fikcją.
  7. Autor, po którego książki sięgasz w ciemno to...?

    Philippa Gregory, Nora Roberts (ale te, z wątkiem kryminalnym), Nicholas Sparks, Amy Harmon
  8. Czy warto sięgać po twórczość polskich autorów?

    Nie, po co? Oczywiście, że tak! Mamy tylu wspaniałych, utalentowanych i doskonałych autorów, że właściwie moglibyśmy się obejść bez tych zza granicy.
  9. Jesteś książkoholikiem? Pokaż swoją biblioteczkę!

    Niestety w Polsce będę dopiero za 2 tygodnie, tutaj większość mam ebooków. Ale skromnie powiem, że od kiedy założyłam bloga, do mojej biblioteczki wpadło ponad 200 książek.
  10. Czy statystyki mają dla Ciebie znaczenie? Dlaczego?

    Może nie tyle znaczenie, co cieszą oko. Miło jest wiedzieć, że ludzie mnie odwiedzają i czytają, choć, czy czytają, to niestety nie mam pewności.  Poza tym, robię to wszystko głównie dla siebie i frajdy. To jest najważniejsze ;)
Wymień trzy blogi, które czytasz z największą przyjemnością

Już wymieniałam! ;) Ale powtórzę, że: uwielbiam Miłkę z Mozaiki Literackiej. U niej wszystko jest przemyślane, dobrze zaplanowane, czyste i przejrzyste, a jednocześnie porywające. Marzenkę z bloga Matka Puchatka, która ma świetny styl pisania, często potrafi mnie rozbawić, ale i zmusić do pewnych przemyśleń, a jej przepisy są genialne ;) I trzecia niech będzie Justyna z Książki lubię! Justyna genialnie pisze. Po prostu genialnie! Ubolewam, bo ostatnio mało ją widać na blogu przez obowiązki, ale liczę na to, że niebawem się z nimi upora i wróci ;)
Jest jeszcze wiele, ale miały być trzy :( Wszyscy jesteście genialni! ;)


Uffffffffffffffffffffff


Dobiłam do końca! I jak? Mamy ze sobą coś wspólnego? Wiem, że było tego dużo, ale nie było sensu rozbijać wszystkiego na 8 postów.


Moje pytania:
  1. Wiosna, lato, jesień, zima - przyporządkuj do każdej pory roku jedną (lubianą!) książkę. Dlaczego tak?
  2. Jakiego koloru książek masz w swojej biblioteczce najwięcej? Pokaż mi to!
  3. Popularne ostatnio staje się fan fiction. Napisz w kilku zdaniach bardzo krótką historyjkę ze sobą i swoim idolem w roli głównej!
  4. Kot czy pies? Kawa czy herbata? Powiedz kim jesteś ;)
  5. Powódź, czyli książka, która wywołała u Ciebie najwięcej łez?
  6. Pożar, czyli książka, która najbardziej Cię rozgrzała?
  7. Ulubiony tytuł książki (nie chodzi o fabułę, a o sam tytuł)
  8. Ebook czy papier? Dlaczego?
  9. Jaką książkę koniecznie muszę podsuwać córeczce? Dlaczego?
  10. Ulubiona postać kobieca w literaturze, to...?
  11. Wyjmij książkę. Taką, której daaaawno nie miałaś w ręce. Zamknij oczy, otwórz książkę, powąchaj i napisz, co czujesz ;)

NOMINOWANI:

Ola z bloga Stan: Zaczytany
Marta z bloga Marta wśród książek
Justyna z bloga Książki Lubię!
Michalina z Papierowy bluszcz
Marzenka z bloga Matka Puchatka
Monika z Książkowego Świata Moniki
Magda z Zagubieni w świecie książek
Wiola z bloga Subiektywnie o książkach
*wiem, że niektórzy z nominowanych i mnie nominowali, ale odpowiedziałam na tyle LBA, że w którymś i tak bym Was nominowała ;)


Powodzenia!

6 komentarzy:

  1. Dobiłaś mnie :) Dziękuję za nominację, kiedyś na pewno odpowiem :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Jej, ile nominacji. Lecę czytać, pewnie dużo się o Tobie dowiem. I dziękuję za nominację :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nazbierało ci się tego :) Ja Sparksa przeczytałam tylko jedną książkę, ale za to jaką - "Ostatnią piosenkę", która była świetna i płakałam na niej jak głupia. I może po części dlatego tak ciężko mi sięgnąć po inne jego powieści, bo wiem, że będę ryczeć ;P W każdym razie na pewno skuszę się kiedyś na "Pamiętnik" i/lub "Bezpieczna przystań" :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne odpowiedzi :D I dzięki za nominację :) Odpowiem jak już dotrę do domciu :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale Ci się nazbierało LBA :) Długo czytałam. Książki dzieciństwa - przypomniałaś mi o Sarze, a ona o Polyannie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepięknie wybrnęłaś z tego wszystkiego i cieszę się, że to taki potężny wpis, bo dowiedziałam się czegoś o Tobie i to coś bardzo mi się podoba :) Uśmiałam się i wzruszyłam (dziękuję za wymienienie mojego wielkiego tyłka w tak zacnym gronie), w ogóle dziękuję... Świetna z Ciebie Kobieta! Przez ogromne K, a czytanie i manewr wózkiem to poziom hardcore :)

    Dziękuję za nominację, na pewno (nie wiem, kiedy to będzie, ale na pewno) odpowiem - tylko się ogarnę :)

    Buziaki, Kochana.
    Ściskam mocno :*

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Jest mi niezmiernie miło, że trafiliście na mojego bloga. Będzie mi jeszcze milej jeśli pozostawicie po sobie ślad w postaci komentarza. Dzięki temu wiem, co Wam się podoba i jaka jest Wasza opinia na dany temat. Pozostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę!
Pozdrawiam,
Daria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...