sobota, 30 września 2017

"Franciszek Strachliwy Myszek" - Odile Bailloeul




Tytuł: Franciszek Strachliwy Myszek
Autor: Odile Bailloeul
Tłumaczenie: Agata Buzek
Fotografie: Claire Curt
Wydawnictwo: Literackie
Data wydania: 31 sierpnia 2017
Liczba stron: 16


     Zamawiając egzemplarz książki Franciszek Strachliwy Myszek, byłam pewna, że przyjdzie książka. Okazało się, że to książeczka dla młodszych dzieci. Nastała chwila zwątpienia, którą szybko rozproszyła moja córeczka. Kiedy ujrzała na okładce myszki, była zachwycona. Nie tracąc czasu zajrzałyśmy do środka, a tam...








     Opowiastka o Franciszku jest pierwszą częścią historii malutkich myszek. Łącznie będą to cztery odrębne opowieści o Franciszku, Roksanie, Mańku i Agnieszce. W tej części poznajemy Franciszka, który się okropnie wszystkiego boi! Sami pomyślcie, przecież wiatr może porwać ubrania i co wtedy?! Bojaźliwa myszka jest bardzo sympatyczna i z całą pewnością będzie lubiana przez dzieci. Moja córeczka się w nim zakochała i ciągle chce tylko książeczkę o myszkach.







     Słowa, które zawarte są na powyższym zdjęciu bardzo mnie poruszyły. Pamiętam, jak moja młodsza siostra kiedy byłyśmy młodsze miewała dni, podczas których bardzo się smuciła, myśląc, że rodzice kochają jedno ze swoich dzieci mocniej. Myślę, że dobrze jest znajdować w książeczkach dziecięcych takie sformułowania, gdyż często możemy nie zdawać sobie sprawy z tego, że takie tematy powinno się z dziećmi poruszać, tłumacząc, że rodzice kochają swoje pociechy równie mocno. Żadnego dziecka nie powinno się faworyzować kosztem drugiego.







     Na uwagę zasługują żywe fotografie, które stanowią całość książeczki. Tekst, to tylko króciutkie pojedyncze zdania, za to fotografie zwracają uwagę i przyciągają wzrok zarówno dziecka, jak i dorosłego. Książeczka może być skierowana do najmłodszych dzieci, gdyż jest solidnie wykonana. Dziecięce rączki nie zniszczą jej, a na pewno nie szybko. Starsze dzieci mogą ją potraktować jako krótki trening czytania. Będą zadowolone!







     Książeczka o strachliwej myszce niesie również przesłanie. Pomimo krótkiej treści, jest mądra i pouczająca. Dzieci ją będą uwielbiały, a rodzice będą zadowoleni. Ja jestem, moja córeczka również. Świetne wykonanie, przepiękne fotografie i cudowne myszki, z którymi nasze pociechy nie będą chciały się rozstać. My czekamy na przygody kolejnych bohaterów. Polecam!



KLIKNIJ I ZOBACZ ILE PIÓR PRZYZNAJĘ TEJ KSIĄŻCE









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drodzy Czytelnicy!
Jest mi niezmiernie miło, że trafiliście na mojego bloga. Będzie mi jeszcze milej jeśli pozostawicie po sobie ślad w postaci komentarza. Dzięki temu wiem, co Wam się podoba i jaka jest Wasza opinia na dany temat. Pozostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę!
Pozdrawiam,
Daria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...