wtorek, 28 lutego 2017

"Biuro przesyłek niedoręczonych" - Natasza Socha [recenzja]


Człowiekowi do życia potrzebny jest drugi człowiek




Tytuł: Biuro przesyłek niedoręczonych
Autor: Natasza Socha
Wydawnictwo: Pascal
Data wydania: 10 listopada 2016
Liczba stron: 304


      Są listy, których nie można zostawić bez odpowiedzi.

     Zachęcana bardzo licznymi i niezwykle pozytywnymi opiniami na temat tej książki, postanowiłam sama sprawdzić co na jej kartach piszczy. Pierwsza książka autorki, którą udało mi się przeczytać bardzo mi się spodobała i choć Dziecko last minute to środkowy tom serii, to byłam zachwycona. Dlatego też postanowiłam poznać kolejną książkę, która wyszła spod pióra autorki.

     Do Biura Przesyłek Niedoręczonych trafiają listy i paczki, które nigdy nie dotarły do adresatów. Zuzanna zaczyna tam pracować, bo ją samą też prześladuje pewien niewysłany w porę list. Z czasem coraz bardziej intrygują ją tajemnice innych ludzi.  Kiedy trafia na listy, których nadawcy od trzydziestu ośmiu lat nie mogą się spotkać,  postanawia wziąć sprawy w swoje ręce. Ma czas do Wigilii, potem będzie za późno...

     Jeszcze całkiem niedawno pisanie listów było czynnością tak oczywistą, jak dziś pisanie maili lub smsów. Niestety młodsze pokolenia coraz rzadziej piszą te pierwsze, pachnące atramentem listy. Osobiście bardzo się cieszę, że sama wysyłam ich coraz więcej i mam szczerą nadzieję, że jednak wszystkie zawsze trafią do wskazanych adresatów.

      Pierwsze co od razu rzuca się w oczy, to wspaniali bohaterowie. Już dawno nie przeczytała książki, w której z uśmiechem na ustach poznawałam każdego z nich, a szczerze polubiłam nawet pana Stanisława, który z pozoru zdawał się być niezwykle niemiły i gburowaty. Pod płachtą codzienności skrywa on bowiem dobre serce i wspaniałą duszę, jak pozostali.

     Książka Nataszy Sochy idealnie wpasowuje się w świąteczny klimat dlatego bardzo żałuję, że nie udało mi się jej przeczytać w grudniu, kiedy w domu pachniało choinką i goździkami, a za oknem... Cóż, tutaj chciałabym napisać, że leżał śnieg, ale nie będę kłamać. Za oknem niestety było zielono! Fakt faktem powieść fantastycznie dopełniłaby świąteczny klimat. Niemniej jednak w innym czasie czyta się ją równie miło i magicznie. Wydarzenia dość nierealne sprawiają, że nabiera ona magicznego, bajkowego zawirowania!

     Historia zawarta na kartach powieści opowiada o wielkiej i pięknej młodzieńczej miłości, która przetrwała wiele, wiele lat. Piękna i wzruszająca, a przy okazji dająca do myślenia. Pokazuje, że warto walczyć o marzenia i nigdy, ale to nigdy się nie poddawać. Piękna i ciepła powieść, której nie chce się kończyć czytać. Wspaniała i ujmująca! I taka magiczna... Naprawdę piękna i porywająca.

     Biuro przesyłek niedoręczonych to wspaniała powieść dająca nadzieję, której tak często brakuje nam w codziennym życiu. Napisana lekkim piórem, przyjemna w odbiorze i na długo pozostająca w pamięci. Gorąco polecam!



Za egzemplarz recenzencki serdecznie dziękuję wydawnictwu Pascal


7 komentarzy:

  1. To książka idealna na poprawę humoru.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, to niezwykle magiczna publikacja. Czytałam ją w świątecznym okresie i niesamowicie wprowadziła mnie w świąteczny klimat.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niezwykle miło wspominam tę powieść. :) Może i w tym roku przed świętami do niej wrócę. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chcę ją przeczytać i niekoniecznie w okresie świątecznym.

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka rzeczywiście kojarzy mi się z nastrojem świątecznym więc zapewne jest to najlepszy czas na jej lekturę. Pomyślę o tym tytule w grudniu :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba poczekam z jej przeczytaniem do grudnia, bo niezwykle lubię jak książka wpasowuje się w klimat otoczenia, co zdarza mi się osiągnąć niestety dość rzadko ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie: http://tworze-czytam-fotografuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Jest mi niezmiernie miło, że trafiliście na mojego bloga. Będzie mi jeszcze milej jeśli pozostawicie po sobie ślad w postaci komentarza. Dzięki temu wiem, co Wam się podoba i jaka jest Wasza opinia na dany temat. Pozostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę!
Pozdrawiam,
Daria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...